29 Julai 2012

Khasiat Pati Jus Delima Turki


PATI DELIMA GULSAN FROM TURKEY
PATI JUS DELIMA TURKI
BUAH DELIMA

Pati Jus Delima Pekat Penuh Khasiat! 

100% perahan buah delima tulen

Khasiat perubatan delima sudah dijumpai sejak 8000 tahun lalu oleh masyarakat Parsi Purba (Iran).

Pati delima ini merupakan pati delima yang di impirt direct dari turki.Pati delima Gulsan ini merupakan ekstrak pelat buah delima dan dijamin 100% tulen dan tidak ditambah dengan apa bahan sampingan.Pati delima ini sesuai deminum untuk seisi keluarga tak kira tua ataupun muda, sigat ataupun sakit.Pati ini juga sesuai diminum oleh ibu-ibu mengandung dan juga ibu yang menyusukan anak kerana ia mengandungi banyak khasiat dan termasuk dalam golongan makanan yang disunahkan untuk makan.Pati delima Gulsan ini mengandungi khasiat semulajadi untuk menjaga kesihatan tubuh badan secara menyuluruh dan berupaya untuk mengawal dan merawat pelbagai jenis penyakit, ISYALLAH




 Untuk seisi keluarga tak kira tua ataupun muda.
Menurunkan tekanan darah tinggi/kolestrol tinggi.mengeluarkan peluh/toksin dalam badan.Melegakan sakit kepala.Menyihatkan fungsi jantung dan hati, melancarkan kerja-kerja mengepam darah untuk keperluan sel-sel badan.Menguatkan daya tubuh untuk melawan serangan penyakit.melancarkan peredaran darah.mengeluarkan angin dan asid dalam badan(mencegah penyakit gastrick dan kanser usus).Melancarkan proses pengadaman makanan , membersih usus dan mengeluarkan keracunan badan.Membakar kalori dengan cepat,meningkatkan tenaga dan memulih keletihan.Membuang asid urik dalam sendi untuk meredakan penyakit gout.menurunkan paras glukosa dalam darah , membantu pesakit kencing manis.Sesuai dijadikan sebagai ubat batuk kerana ia menghapuskan kahak,meredakan penyakit batuk.Mencegah berlakunya serangan angin ahmar bagi golongan warga tua.Membantu mencerdaskan minda dan daya ingatan kanak-kanak dan pelajar sekolah 


MENSTABILKAN PARAS KOLESTROL

Adalah sukar untuk mengekalkan tahap kolestrol dalam badan. Delima akan membantu meningkatkan tahap kolestrol yang baik di samping menurunkan kolestrol yang buruk.


DELIMA MEMPUNYAI TAHAP ANTIOKSIDAN YANG TINGGI
Delima terbukti mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi berbanding pesaingnya seperti anggur merah dan teh hijau. Apabila anda memerlukan sumber antioksidan pada kehidupan seharian, anda perlu pastikan ia adalah antioksidan yang paling bagus. Delima merupakan sumber terbaik untuk antioksidan.


MELAWAN PENYAKIT JANTUNG
Delima membantu melancarkan peredaran darah dalam badan. Ini adalah kaedah terbaik melindungi diri daripada penyakit jantung atau serangan jantung. Berdasarkan kajian terbaru, kandungan antioksidan dalam jus delima membantu menurunkan pembentukan lemak pada dinding arteri. Antioksidan membantu membaiki kawasan sel yang rosak. Delima mengandungi ‘flavonoids’ dan ‘polyphenols’ yang tinggi, iaitu antioksidan yang mampu melawan penyakit jantung dan kanser.

MERANGSANG TENAGA BATIN
Jus delima kaya dengan antioksidan yang dapat meningkatkan pengaliran darah pada genitals (alat kelamin). Ia juga mencegah ketidaksuburan dan kemandulan. Delima juga dikenali sebagai 'natural viagra', dapat meningkatkan tenaga seksual secara semulajadi.




MENGUATKAN SISTEM PERTAHANAN BADAN
Delima merupakan pendekatan yang baik bagi melawan penyakit. Delima dapat memperbaiki kitaran darah pengguna. Tahap antioksidan yang tinggi dalam Delima akan membantu menguatkan sistem dalam badan dan melawan apa jua penyakit. Ini adalah langkah awal untuk pengguna dari menjadi mangsa serangan jantung atau penyakit hati.
MENGURANGKAN RISIKO PENYAKIT KENCING MANIS 
Meminum jus delima sangat baik untuk pesakit kencing manis dan merendahkan risiko masalah jantung. Kajian terbaru mendapati pesakit kencing manis yang meminum jus delima selama 3 bulan dapat merendahkan kebarangkalian atherosclerosis (atau pengerasan pada arteries). Kata Penyelidik. “Dalam jus delima, gula bercantum kepada antioksida yang unik, di mana sebenarnya menjadikan gula ini sebagai pelindung melawan atherosclerosis.”
MENGHALANG KEMASUKAN VIRUS HIV-1 DAN MICROBICIDE
Keputusan eksperimen menunjukkan halangan kemasukan HIV-1 ke atas jus delima yang dapat menyerap kanji dalam badan. Virus kompleks yang diikat pada CD4 dan CXCR4/CCR5 dapat menahan serangan virus utama A sehingga G dan juga kumpulan 0.

MENGELAKKAN KANSER KELENJAR PROSTATE
Kajian telah membuktikan bahawa jus delima dapat mengurangkan perkembangan kanser kelenjar prostat. Kebanyakan pesakit berpuas hati dengan keputusan yang diterima di mana penggunaan delima dapat menyembuhkan kanser itu.


DELIMA MELAWAN KANSER PAYUDARA
Penyelidik mendapati bahawa minyak bijian daripada delima dapat memusnahkan sel kanser payudara dan mengekal tanpa menjejaskan sel sedia ada. Kajian lain di Universiti Chicago menemukan jus delima yang ditapai dan minyak bijian delima dapat membantu mengelakkan kanser payudara. Kajian di Wisconsin pula mendapati bahawa jus delima dapat menghalang pembesaran sel kanser kulit.


MERENDAHKAN TEKANAN DARAH
Salah satu masalah kesihatan utama yang dihadapi oleh manusia pada masa kini adalah menghidapi tekanan darah yang tinggi pada usia tua. Kandungan antioksidan pada delima mampu untuk mengurangkan pengumpulan sel darah kotor dan secara semulajadinya mengurangkan tekanan darah, faktor kepada pencegahan serangan jantung dan strok.


MENGUATKAN KESIHATAN GIGI
Delima diketahui dapat mengurangkan pembentukan plak pada gigi. Gigi yang sihat dapat diperolehi selain dari menggunakan khidmat doktor yang pakar. Ini adalah kaedah yang dapat mengelakkan pengguna dari kehilangan gigi.


MENCEGAH DARIPADA PENYAKIT ALZHEIMER (Nyanyuk)
Pengkaji daripada Pusat Perubatan Universiti Vanderbilt mengenalpasti bahawa sesiapa yang meminum jus delima tiga kali atau lebih setiap minggu dapat menurunkan 76 peratus pertumbuhan tanda penyakit Alzheimer’s daripada mereka yang meminum kurang daripada satu sajian setiap minggu.

MENGURANGKAN BATUK DAN ASTHMA 
Kandungan asid askorbik (vitamin C) yang tinggi pada buah ini merupakan ejen anti-radangan yang hebat. Ia akan mengurangkan bunyi dehitan pada pengidap asthma dan lelah.


MENGANDUNGI KEPELBAGAIAN VITAMIN
Delima mengandungi ‘potassium’ yang tinggi, selain dari mineral-mineral lain seperti fosfor, kalsium, besi, dan sodium, dan vitaman-vitamin A, B1, B2, B3, dan C. mencegah edema, dan mengurangi kadar gula yang beredar di dalam darah (ibu yang baru pertama kali hamil atau lebih dari 3 kali kehamilan). Delima menghilangkan rasa letih otot dan memungkinkannya bergerak dengan mudah, dan juga menguatkan jantung.

DELIMA AMAT DISYORKAN DIAMBIL OLEH IBU-IBU HAMIL
~Jika diambil semasa awal kehamilan, ia dapat mengelakkan 'morning sickness'
~menjaga degupan jantung agar tetap normal (bagi ibu dan perkembangan fetusnya).
~menunjang kepekaan saraf dan otot agar berfungsi secara teratur (kajian mendapati rahim wanita lebih utuh/kuat sesuai dengan kepekaannya menunjang pergerakan bayi yang dikandung)
~kulit bayi anda sihat, gebu dan cantik


MELINDUNGI OTAK BAYI
Kajian Pediatrik mendapati meminum jus delima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Jus delima juga dapat membantu pengguna untuk mendapatkan bayi yang sihat. Beberapa tahun lepas, doktor mengesahkan bahawa ketidakcukupan asid folik (folate) boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bibir untuk bayi. Itulah sebabnya kenapa Persatuan Perubatan Amerika mencadangkan supaya semua ibu yang mengandung mengambil supplemen yang mempunyai asid folik setiap hari. Jus delima memenuhi bekalan asid folik sebaik seperti vitamin dan mineral yang penting untuk perkembangan bayi. Sebagai tambahan, kebaikan jus delima adalah mengandungi ‘potassium’ di mana ia dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung pada waktu malam.

LAGI KHASIAT DELIMA
~Melawan penyakit gout
~mengurangkan batuk dan menghilangkan kahak
~merawat 'sinus'
~meningkatkan tenaga
~menguatkan sistem penghadaman, membersihkan usus dan mengeluarkan keracunan badan
~Mengatasi penyakit anemia dengan membekalkan zat besi yang secukupnya
~menormalkan fungsi hati
~menstabilkan peredaran darah
~merawat cirit birit, sakit telinga, pandangan kabur, sakit gusi
~mencuci darah kotor

Produk : Pati Delima Tulen
Origin : Turkey
Berat : 340gm
NOTA RINGKAS DELIMA TURKI 

Cara amalan :
1 sudu besar before breakfast.
Boleh diminum terus atau dibancuh dengan segelas air.

28 Julai 2012

Seram Kemayan City Mall

KEMAYAN CITY MALL




KEMAYAN CITY MALL adalah salah satu tempat 7 paling seram di Malaysia . Kemayan city mall berada di Johor Bahru .Kemayan City adalah sebuah kompleks yang terbengkalai mangsa kegawatan ekonomi tahun 1998 . Hampir 15 tahun shopping mall ini terbengkalai dan tiada berpenghuni , mgkin penghuni Jin kot rasaNya atau mungkin Mat gian atau Mat Nagih(dadah) . Saya Pernah duduk di JB , di Kawasan Tampoi dan Rumah di Jb itu Milik arwah Datuk saya dan saya Selalu tengok Kemayan City Mall , Ye lah Mall tu kan dkat-dkat dgn kampung saya , jadi saya selalu tengok , dan saya tak heran untuk melihatnya .Tak pe lah , kita teruskan apa Misterinya KEMAYAN CITY MALL .

Ibu saudara saya pernah menceritakan tentang Misteri Mall itu , Biasannya orang bakal terkena dengan Gangguan Misteri itu , Orang singapore mahupun orang yang tidak tahu tentang Mall itu .Saya menceritakan apa yg ibu saudara saya menceritakkan tentang misteri itu . Pada satu hari tu ,ada sekeluarga Singapore datang Ke Jb untuk menziarahi rumah kawannya , rumah kawannya itu di Skudai . jadi sekeluarga itu akan melalui Jalan raya depan City Mall itu . Kemudian sekeluarga itu terpandang Shopping Mall yang Besar dan lawa . Kemudian , sekeluarga itu mengambil keputusan untuk jalan2 ke dalam shopping Mall itu ... Dengan Perasan Excited dalam diri mereka , mereka pon belanja dengan hati yang gembira . sesudah belanja mereka terus ke rumah kawan mereka itu . kemudian , kawannya bertanya kepada orang singapore itu 'kau dari mana' ?
orang singapore itu menjawab dengan perasan excited , dia katakan yang dia dri Shopping Mall yg brnama KEMAYAN CITY MALL . Alangkah terkejutNya apabila kawannya mendergar perkataan yg dikeluarkan oleh orang singapore itu .kemudian , kawannya menceritakkan hal sebenar tentang Mall itu kepada orang singapore itu yg mngatakan Shopping Mall itu sudah terbengkalai hampir 15 tahun .Mood gembira bertukar suram , ada 1000 persoalan yg bermain di fkiran sekeluarga itu .Orang singapore itu mengambil keputusan untuk ke Mall itu , setelah sampai ke dalam mall itu . alangkah terkejutnya duit yg dibayar di counter itu ada di atas meja counter itu , mereka bergegas ke kereta dan terus buka bonet alangkah terkejut barang yang dibeli oleh mereka bertukar menjadi daun kering . Sejak dari itu ,mereka trauma dengan perasaan takut dan seram.



CERITA KEDUA.


JOHOR BAHRU: Mall berpuaka! Itulah gelaran diberi kepada kompleks beli-belah terbengkalai Kemayan City di Tampoi apabila beberapa keluarga rakyat Singapura terjebak membeli-belah di situ sebelum pulang ke negara asal mereka dengan membawa daun kering atau barangan dibeli lenyap begitu saja. 


Cerita pelik dan menyeramkan berkaitan aktiviti paranormal di kompleks Kemayan City bukan lagi asing di kalangan masyarakat bandar raya ini, malah misteri alam ghaib di pusat beli-belah terbengkalai lebih 10 tahun lalu itu menjadi buah mulut penduduk Singapura. 


Bagaikan badi kepada warga Singapura, cerita menggerunkan di Kemayan City dikatakan popular kalangan warga republik berkenaan yang mendakwa mengalami peristiwa dianggap susah diterima akal seperti berbelanja dan makan di pusat beli-belah yang sebenarnya tidak pernah beroperasi selepas projek itu terhenti pada 1998. 


Kejadian menyeramkan di pusat beli-belah berkenaan pernah dialami sekeluarga rakyat Singapura dari kawasan perumahan di Woodland pada Jun tahun lalu. 


Semuanya bermula apabila keluarga terbabit dikatakan mengunjungi pusat beli-belah terbengkalai terletak di tepi Jalan Johor Bahru-Air Hitam pada satu malam, ketika mereka dalam perjalanan pulang menghadiri majlis kenduri kahwin saudara di Melaka . 


Sebaik tiba di Kilometer 13 Jalan Johor Bahru-Air Hitam menghala pusat bandar raya kira-kira jam 9 malam, keluarga terbabit tertarik ke arah bangunan di sebelah kiri jalan berkenaan yang bergemerlapan dengan lampu aneka warna dan meriah dengan kunjungan orang ramai. 


Tarikan itu menyebabkan keluarga terbabit membuat keputusan singgah dan mendapati kemeriahan itu adalah majlis pembukaan pusat beli-belah yang diadakan secara besar-besaran. 


Menyangkakan Kemayan City dipulih dan memulakan operasinya, keluarga berkenaan tidak melepaskan peluang singgah memandangkan malam masih awal. 


Selepas berada lebih setengah jam di situ, keluarga berkenaan beredar kerana mempunyai satu lagi destinasi yang perlu singgah sebelum balik ke Singapura. 


Mereka menuju rumah saudara di Kampung Pasir yang terletak tidak jauh dari pusat beli-belah berkenaan. 


Ketika berada di rumah saudara, seorang ahli keluarga terbabit bercerita mengenai kehebatan majlis pembukaan Kemayan City ketika singgah di situ. 


Sungguh mengejutkan apabila keluarga malang itu mendapat berita daripada saudara mereka bahawa bangunan yang didakwa beroperasi sebenarnya masih terbengkalai sehingga kini, bahkan semakin usang. 


Pengalaman yang ditempuhi keluarga terbabit diceritakan sendiri mangsa kepada pegawai di Unit Falaq Syarie Jabatan Mufti Johor, Hanafiah Abdul Razak. 


Menurut Hanafiah, beliau dihampiri mangsa ketika menyampaikan kuliah agama bulanan di kawasan perumahan berkenaan, beberapa hari selepas kejadian menyeramkan itu. 


“Lelaki itu sering mengikuti kuliah agama saya dan pada satu hari dia bertanyakan kepada saya apakah yang berlaku di Kemayan City kerana ada ahli keluarganya mendakwa berbelanja di pusat beli-belah itu. 


“Namun, semua barangan dibeli itu termasuk pakaian, didapati hilang sebaik mereka tiba di rumah dan keadaan itu menimbulkan gangguan emosi kepada keluarga berkenaan selepas melalui detik dianggap pelik dan menyeramkan itu,” katanya. Menurut Hanafiah, beliau turut pernah diajukan soalan yang meminta penjelasan berhubung alam ghaib oleh orang ramai yang mengikuti kuliah agamanya di negara republik itu, terutama berkaitan kejadian aneh di Kemayan City. 


“Dari segi pandangan Islam, kejadian dialami segelintir pihak di bangunan terbengkalai itu angkara syaitan yang sentiasa mencari jalan untuk memperdaya dan menyesatkan umat Nabi Adam. 


“Imam An-Nawawi dalam kitab Al-Adzkar menerangkan beberapa jenis syaitan termasuk bernama Zalanbur berkeliaran di bandar untuk melalai dan melekakan manusia termasuk mendalangi kejadian individu yang pernah tersesat ke bangunan terbengkalai Kemayan City itu,” katanya. Katanya, dalam hadis yang diriwayatkan Imam Ahmad ada menerangkan bahawa rumah atau bangunan yang dibiarkan kosong dan kotor untuk satu tempoh lama akan menjadi kediaman syaitan kerana lumrah makhluk yang dilaknat Allah itu menyukai benda kotor dan busuk. 


“Namun, umat manusia amat bertuah kerana dikurniakan hadiah yang tidak ternilai oleh Allah iaitu al-Quran mengandungi ayat yang boleh dijadikan pendinding dari diganggu mahkluk halus seperti jin dan syaitan iaitu ayat Kursi,” katanya. 


Member aku penah cita gak..kat highway nak ke Pantai Timur..Kelantan ..ada satu tempat tu , kalau ke sana waktu malam , tidak digalakkan sama sekali berenti untuk makan dikawasan hutan..Sebab ada kes dimana satu keluarga tu berenti di sebuah kedai makan yang ramai orang ...Bila dia dalam perjalanan pulang , dia lalu tempat yang sama , kedai tu rupanya dah buruk giler !! Ada lagi bekas makanan yang dia makan...Cuba bayangkan , dia makan mee goreng pada malam tu...saki baki mee goreng tu masih ada tapi bukan mee goreng....Cuba la teka apa dia ?? hehhe 







ini lah gambar KEMAYAN CITY MALL yang menjadi misteri tanda tanya dan 1000 persoalan .













27 Julai 2012

KHUTBAH TERAKHIR NABI MUHAMMAD SAW.


KHUTBAH TERAKHIR NABI MUHAMMAD SAW.

Tarikh : 9hb. Zulhijjah Tahun 10 Hijriah
Tempat : Lembah Uranah, Gunung Arafah.
Wahai manusia, dengarlah baik baik apa yang hendakku katakan. Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini, dan kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanah kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak.
Janganlah sakiti sesiapa pun, agar orang lain tidak menyakiti kamu pula.Ingatlah bahawa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu, dan dia pasti membuat perhitungan di atas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba', oleh itu segala urusan yang melibatkan riba' di batalkan mulai sekarang.
Berwaspada lah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara perkara besar, maka berjaga jagalah supaya kamu tidak mengikutinya dalam perkara perkara kecil.
Wahai manusia , sebagaimana kamu mempunyai hak atas para isteri kamu, mereka juga mempunyai hak di atas kamu.Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka ke atas kamu, maka mereka juga berhak untuk diberi makan dan pakaian dalam suasana kasih sayang.Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu ata mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang tidak kamu sukai ke dalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina.
Wahai manusia dengarlah bersungguh-sungguh kata-kataku ini,sembahlah ALLAH, dirikan sembahyang lima kali sehari, berpuasalah di bulan Ramadhan,dan tunaikan zakat dan harta kekayaan kamu, kerjakan ibadah Haji sekiranya kamu mampu. Ketahuilah bahawa setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama, tidak saorang pun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam Taqwa dan Beramal Solleh.
Ingatlah, bahawa kamu akan mengadap ALLAH pada suatu hari untuk di pertanggungjawabkan di atas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu, awasilah agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaanku. Wahai maanusia, tidak ada lagi Nabi dan Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah disampaikan kepada kamu.
Sesunguhnya, aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikut kedua keduanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya, itulah Al-Quran dan Sunnahku. hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku, menyampaikannya kepada orang lain, dan hendaklah orang lain itu menyampaikan pula kepada yang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang mendengar terus dariku.
Saksikan ya-ALLAH, bahawasanya telah aku sampaikan risalahMU kepada hamba hambaMU.

25 Julai 2012

BUKA FIKIRAN GENARASI MUDA




saya ingin share sedikit ? buka minda apabila membaca . selamat membaca .

Cer pikir .. cer pikir perkara yang cukup pelik , generasi muda amat  meminati
      artis Jepun dan Korea , Sedangkan generasi TUA dahulu cukup benci dengan
bangsa ini yang
menjajah , membuli , menyiksa dan merogol
di Tanah Melayu



Jangan marah ye…saya nak kongsi sedikit cerita orang tua-tua….semasa saya berada di bangku sekolah lagi saya sudah mendengar pelbagai vcerita kezaliman Jepun dan tentera bantuan daripada Korea yang banyak melakukan keganasan terhadap penduduk dia Asia Tenggara ini terutamanya di Tanah Melayu.




Kalau kita dengar cerita daripada orang tua-tua……dan orang veteran yang pernah hidup di zaman pemerintahan Jepun pasti kita akan mendengar cerita ngeri…sedih….pedih yang penuh dengan penderitaan….




Arwah datuk saya adalah seorang yang pernah hidup dizaman perang dunia kedua ini.Beliau ketika itu sudah muda belia dan dewasa.Beliau cukup mengtingati setiap detik yang beliau alami semasa pemerintahan Jepun.Bagi beliau cerita orang kampung berbangsa Melayu kita yang diheret…dipaksa minum air sabun hingga perut menjadi buncit…kemudiannya dipijak perut..sehingga air sabun keluar dari setiap rongga yang berlubang…ikut mulut… hidung……. telinga…..




Begitu juga yang ditampar oleh Jepun….dipukul….diterajang…….kaum wanita tak berani keluar….teringat pula cerita arwah opah yang mengatakan mana-mana perempuan yang lawa…terpaksa menyorok…..sapu arang…di seluruh badan…sehingga kulit menjadi gelap….kalau tak nanti kena tangkap dengan Jepun dibawa ke kem dan markas mereka dirogol beramai-ramai…..Allahuakbar ngerinya kita dengar…dan semasa itu membuak-buak kebenciam kita terhadap askar Nippon….yang jahat dan ganas ini.




Arwah opah dan tok cerita lagi…hidup masa tu susah…..makanan takde… beras jepun rampas untuk kegunaan askar mereka….kalau ada sikit sangat…buatkan kanji…..makan sekeluarga……makanan utama ialah ubi kayu…..sampai perut pun buncit..masuk angin……seksa dibuat mereka.




Kata arwah tok zaman tu ….talibarut Jepun cukup ramai…..kalau kita bermusuh dengan talibarut ni….mereka akan buat fitnah….lalu pegawai jepun dengan askar Korea yang bengis akan dating tangkap kita…..ikat….diseret …kalau siang…sianglah kita kena heret….kalau tengah malam…tengah malamlah kita kena heret…….dibawa ke ibu pejabat Jepun….lalu disoal siasat dengan cara didera fizikal….sampai yang tak salah pun terpaksa mengaku bersalah….akhirnya kena hukuman yang orang Melayu India dan cina paling takut iaitulah dipancung kepala.




“Mau lawan sama Nippon…Hae…..manyak jhahat…hae…potong kapara…..potong kapara….!!!(potong kepala)




Begitulah susahnya dan deritanya…..nenek moyang kita zaman tu…..dan perasaan benci membuak-buak di hati mereka yang pernah dianiayai oleh dua bangsa ni……tetapi sekarang ni kita rasa pelik apabila…dua bangsa inilah yang menjadi sanjungan dan ikutan remaja kita.




Dengan gaya rambut…artis korea dan jepun…dengan gaya pemakaian mereka…..dengan gaya nyanyian dan lagu mereka yang kita pun tak faham….terlonjak-lonjak remaja kita menari mengikut artis kesayangan mereka…..dari korea dan jepun……




Suri rumah pula suka melihat dan mengikuti dengan setianya cerita dan drama korea………sehingga ada yang terlupa nak memasak.




Heran…heran.heran.mungkin benar kata Tun Dr. Mahathir Muhammad “Melayu mudah lupa”

24 Julai 2012

SIAPAKAH SEBENARNYA MUSTAPHA KAMAL ATTATURK ??


RAHSIA YANG MESTI ANDA TAHU.

SIAPAKAH SEBENARNYA : MUSTAPHA KAMAL ATTATURK !!!

Lepas BACA tolong SHARE , ramai lagi yang belum mengetahui perkara ini.

Antara syarat yang dikenakan oleh Mustapha Kamal Attaturk
(bekas PM Turki) :-

1. Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt.
2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tali leher dan topi(sesuai dengan kehendak barat).
3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di satu parti umum yang pertama di Ankara.
4. Beliau pernah menegaskan bahawa "negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden."
5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.
6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki.
7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.
8. Mengambil arkitek- arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya di seluruh bandar Turki.
9. Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan.
10. Agama Islam juga di buang sebagai Agama Rasmi negara.
11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan.
12. Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat.
13. Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.
14. Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.
15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.
16. Membatalkan undang-undang waris, faraid secara islam.
17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.
18. Mengganggap dirinya tuhan sama seperti firaun. Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya "siapa tuhan dan di mana tuhan > tinggal?" oleh kerana takut, askar tersebut menjawab 'Kamal Atartuk adalah tuhan" beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.

Kematian Kamal Atartuk Yang Menyeksakan

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia.

Antaranya ialah :

1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki dimana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.
2. Sakit jantung.
3. Penyakit darah tinggi.
4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24 jam.
Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau.
Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu.

Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk.Allah itu Maha Besar, panasnya tak jugak hilang! Pada 26 september 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas dan sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.

Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau.Mayatnya diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya.
Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (tak dapat nak bayangkan bagaimana tanah tidak menerimanya).

Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke dalam muzium yang diberi nama EtnaGrafi (kalau tak silap dengar) selama 15 tahun sehingga tahun 1953). Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 tan. Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar. Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk

Mengapa Perlu Kita Membanggakan Kemenangan Beliau ??


Tahukah anda apakah di dalam gambar ini?
Ini adalah bendera tentera Islam Andalus pada pertempuran Al-Iqab (Hukuman). Perang ini dimenangi oleh tentera salib dan mereka berjaya merampas bendera ini.
Sejak itu mereka merayakan kemenangan tersebut hingga hari ini kerana ia adalah permulaan tamatnya tamadun Islam Andalus.
Kelihatan pegawai dan tentera Spain berarak sambil mengangkat panji Islam tersebut bagi memperingati perang Al-Iqab.
Sungguh kita lupa tetapi rakyat Spain tidak lupa. Mereka meraikan kekalahan kita dan kita meraikan kemenangan mereka meraih trofi Euro.perlu ke kita membanggakan kemenangan beliau sedangkan beliau menghina agama kita .

 Tapi , kita perlu menaggungkan kemenangan beliau ... mengapa terjadi smua ini krana kita kurang utk mngatahui dan kurang selidik ttg perkara ini .. jadi , ayuhlah seumat ku dan sebangsa ku jgan kita dperbodohkan oleh beliau yg kejam .....
Jika kita tidak belajar sejarah kita sendiri, maka kita mmg layak dihina.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

blogr.my

Faez Ramly Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign