21 Disember 2013

BAYANGAN RINDU PART KEMUNCAK


Bayangan Rindu Part Kemuncak ..
mesti korang tanda tanya , apa kisah selajutnya semasa part 1 ..
bagi yang menunggu , terima kasih .


Okay lah , aku akan sambungkan ..
Dalam duka kepahitan yang lydia tanggung ,
lydia membawa diri ke Turki dan menumpang ke rumah kawannya .


Semasa di Turki , Q bertemu janji dengan Lydia dan kawannya 
untuk berjumpa .. kawan lydia mmbawa mereka brjalan-jalan di kawasan turki ..
ini membuatkan hbungan Lydia dan Q smakin rapat dan akrab .


Bberapa hari kemudian , Q dan Lydia pulang ke Malaysia mnggunakan 
flight yang sama .. perasaan sedih di wajab Q amat ketara 
kerana dia tidak akan rapat dengan lydia 
sperti di Turki ...

Sampai sahaja di Malaysia , lydia harus menumpuh wajah
Lutfi yang masih di hati Lydia ..
sampai sahaja di rumah , mama kepada lidya 
memanggil lidya turun ke bawah supaya berjumpa dengan lutfi .
walaupun perasaan Lidya sakit hati , tetapi lidya buat seperti biasa .
Lidya tanya dekat lutfi " U dah lama sampai ke "
tetapi pertanyaan itu ditegur oleh mama lidya , 
kerana beranggap , dia tidak mengajar lidya hormat lutfi sebgai abang susuan .

Tiba-tiba lidya dapat satu panggilan 
" hello omar , i dah sampai rumah pun "
*terus masuk ke bilik .
panggilan itu membuatkan lutfi cemburu dari wajahnya .
mungkin lutfi beranggap 
lidya sudah hilang perasaan cinta terhadap dirinya .


Q memberitahu dekat lidya bahawa 
dia akan adakan reunion di rumahnya , dan dia bercadang 
untuk lidya memakai pakaian yang lawa kerana baim ( zahiril adzim )
datang ke reunion tersebut ....

Q slalu ingatkan dekat lidya bahawa baim sudah mempunyai isteri .
tetapi , lidya kurang senang krana lidya sudah tidak ade hati pada Baim lagi


Selepas habis reunion di rumah Q ..
Baim menghantar lidya ke rumah , tetapi lidya kurang senang ...

Keesokan harinya , baim mengajak lidya keluar makan kerana ingin
berkawan dengan lidya ..

Dalam perjumpaan tuh , baim meluahkan isi hatinya ,
Yang dia jatuh hati pada lidya , selepas pertemuan reunion tuh ..
Baim kata , isteri dia slalu marah2 dia , mmbebel dan macam2 .
dia khawen kerana terpaksa , bukan dasar cinta .
tapi luahan itu , kurang menyenangkan lidya , 
kerana lidya tidak suka baim mmburukkan isterinya sendiri ..
terus lidya meninggalkan baim di kedai makan .


Dipendekkan cerita ...

Ayah Lidya mengalami serangan angin ahmar ( strok ) .
dan lidya putus harapan , kenapa dugaan masih menerpah dirinya ..
Tetapi lidya tetap kuat dan sabar ..

semasa di dalam bilik wad .
Q datang kbetulan Lutfi ada di dalam bilik itu ..
Lutfi memandang Q dengan perasan cmburu ...
walaubagaimanapun , Q menghabiskan masa 
menjaga ayah lidya ... 
Lidya sungguh gembira akan sikap Q sendiri .

Selepas membawa ayah lidya pulang ke rumah ,
Kententuan Illahi telah memanggil ayah lidya serta merta .
membuatkan lidya berasa hampar ...

Semasa di Tanah Perkuburan , 
Q tenangkan lidya di atas pemergiaan ayahnya ..

Dengan perasaan penuh bersalah , noraida dtang trus brpeluk ke arah lidya, 
sambil diperhatikan oleh lutfi sendiri ..
akan tetapi lidya masih tetap membenci noraida ,
noraida berharap agar lidya jangan terus membenci dia . 
dan memaafkan kesilapan dia ..

Skip ....

3 Hari Q berdiam diri membuatkan lidya berasa aneh .
akan tetapi , lidya baru teringat akan peristiwa 3 hari lepas 
bersama Q .. Q terus berlalu pergi meniggalkan Lidya slepas 
dapati baim asyik menelefon lidya ..

Keesokan harinnya , Q menjawab panggilan dari Lidya .
dan ingin bertemu dengan lidya di tempat biasa ..

Q meluahkan perasaan yang sebenar dekat lidya ,
bahawa dia cinta lidya pada zaman sekolah .
akan tetapi dia hormat hbungan baim dengan lidya ...

Terus Q melamar lidya ..
dan lamaran itu diterima oleh lidya ...

Semasa hendak pulang ,
Lidya dan Q terserempak dengan baim ..

Terus lidya memberitahu kepada baim ,
yang dia memilih Q menjadi peneman hidup dia ..

Maka sekian cerita bayangan rindu Part akhir ...



Ni Movie dia , korang tengoklah 


# Aku minta maaf sekirannya penulisan aku kurang 
menyenangkan kali ini , kerana keadaan tidak sihat ..

Dan aku ingatkan dekat korang 

"Sayangi dan hargai mereka yang ada di sekeliling kita selagi mereka belum dipanggil untuk kembali. Bila mereka dah sahut panggilan tu nanti, memang tak boleh nak patah balik "

By : Faez Ramly


Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

blogr.my

Faez Ramly Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign