17 Mei 2016

HOTEL 5 BINTANG MEMPAMERKAN 100 JENIS HIDANGAN TRADISIONAL DENGAN HARGA BERPATUTAN l HOTEL SUNWAY PUTRA

Sunway Putra Hotel

FOOD REVIEW l Hotel 5 Bintang Mempamerkan 100 Jenis Hidangan Tradisional Dengan Harga Berpatutan

Bulan ramadan adalah bulan yang ditunggu-tunggu oleh umat Islam. Ketika ini, segala jenis ngindam akan kita hadapi. Yelah, sekejap nak makan Nasi Kerabu, sekejap nak makan Ayam Penyet dan pelbagai ragam nafsu kita hadapi.


Sunway Putra Hotel


Korang nak tahu, bulan mulia inilah baru kita dapat berkumpul bersama keluarga, sahabat andai dan juga rakan sekerja. Maklumlah, orang kata iftar bersama. 

Tapi, korang pernah terfikir tak ? tempat mana yang sesuai untuk korang berbuka puasa dan secara tidak langsung segala juadah yang korang ngindamkan ada di depan mata korang. 
 Sunway Putra Hotel


Kali ini, segmen makan ingin memperkenalkan Hotel 5 Bintang iaitu Hotel Sunway Putra akan mempamerkan hidangan tradisional kampung dengan harga berpatutan. 

"Dari Dapur Ummi" adalah tema pada tahun ini dengan membawa konsep 100 makanan tradisional yang pasti menggamit kenangan indah. 


Sunway putra hotel


Sunway Putra Hotel

Pelbagai jenis ulam dan kerabu akan dihidangan sepanjang buffet ramadan. 
  • Kerabu Isi Kelapa
  • Daun Selasih
  • Kerabu Tembikai
  • Kerabu Rampai
  • Kerabu Isi Ikan Pedas
  • Ulam Kampung
 


 Sunway Putra Hotel

Sunway Putra Hotel

Sunway Putra Hotel

Aku pun pelik, kenapa aku terlalu suka dengan masakan tradisional. Mungkin kerana kepelbagaian rasa dalam satu menu. Bagi pencinta makanan tradisional, korang patut datang dan rasa setiap menu yang ada. 

 Sunway Putra Hotel

Beginilah setiap kali review, aku tidak akan melepaskan peluang untuk rasai kesemua menu masakan. Apa yang boleh katakan, agak superb masakan dari Chef Hotel Sunway Putra. 

 


 Sunway Putra Hotel

 

Bagi pencinta steamboat pula, korang boleh dapatkan steamboat dengan kepelbagaian rasa. Apa yang menariknya, steamboat ini tidak direbus menggunakan air biasa, tetapi diberi pilihan seperti Sup Dashi (sup jepun), Sup Ayam dan lain-lain. 

Sunway Putra Hotel

 

Pada tahun ini, Hotel Sunway Putra mengetengahkan 10 jenis stalls, dimana tetamu dapat merasai pelbagai masakan Malaysia. Antaranya :
  • Rebus-rebus 
  • Oriental Barbeque Lamb & Chicken
  • Satay Kambing
  • Bakar-Bakar
  • Panggang-panggang
  • Barbequed GrilledFish (Ikan Bakar)
  • Celup-celup (steamboat)
  • Goreng-Goreng (Cucur ikan bilis, cucur udang, cucur kelapa & etc)
  • Kukus-kukus (Kuih talam & etc)






Bercerita tentang desert, semua orang akan menyukainya. Tapi bagi aku, strawberry antara flavor kesukaan aku. 


 Sunway Putra Hotel


 


Seterusnya bagi pencinta sushi, korang pasti akan tergamam melihat pelbagai jenis sushi dihidangkan.

 




Ini antara kuih yang ada di Kukus stall. Apa yang menarik tentang kukus stall, korang akan dapat rasa pelbagai jenis kuih talam. 




Sunway Putra Hotel

Macam biasalah, hidangan kambing bakar tidak akan ketinggalan setiap kali buffet ramadan. Cuba korang tengok, tinggal rangka je kambing ni. 






Kesimpulanya, makanan di Hotel Sunway Putra semuanya sedap belaka. Tentu korang semua terpegun melihat kelazatan serta keenakan yang ada di Sunway Putra Hotel. Kalau korang semua berminat untuk datang kesini, boleh stalker info dibawah.

6 Jun - 4 Julai 2016 l 6.30ptg - 10.30ptg
Tingkat 9 di Coffe House

6 - 21 Jun 2016  (Tempahan telah penuh)

22 Jun - 4 Julai 2016 (Tempahan Masih dibuka)

DEWASA l RM 138 Per neet

KANAK-KANAK l RM 69 Per neet

4 Tahun kebawah l PERCUMA

Sekiranya korang berminat, boleh hubungi di talian :

+6 03 4040 9888

Atau email ke : 

dineshph@sunwayhotels.com




Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

blogr.my

Faez Ramly Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign